جرم گیری گوش

جرم یا وکس گوش معمولا ترشحات طبیعی در این قسمت هستند که در برخی موارد کم و در برخی موارد زیاد می باشد . نبود این ترشحات نیز وجود دارد . برخی بیماران دکتر جواد محمدی مراجعه می کنند که سن بالایی دارند اما ترشحی در گوش  ندارند . در برخی نوزادان نیز ترشحات زیاد مشاهده می شود . این ترشحات به طور طبیعی برای محافظت از گوش در برابر قارچ و حشرات کوچک می باشد . زمانی که این ترشحات زیاد باشد به گونه ای که موجب انسداد کانال خارجی گوش شود باید این ترشحات خارج شود .

جرم-گیری-گوش

روش های جرم گیری گوش

ساکشن گوش

زمانی که ترشحات سفت باشد نیاز به نرم کردن آنها برای خارج کردن می باشد . برای این کار پزشک قطره گوش به بیمار تجویز می کند بعد از نرم شدن آنها توسط ساکشن از گوش خارج می شود. برخی مراجعین از این نگرانند که گوش به خارج کردن ترشحات با ساکشن عادت کند . باید گفت تصور آنها اشتباه است . مجرای خارجی گوش عضوی از سطح خارجی بدن است . همانطور که به بهداشت اعضای بدن از جمله دندان ، دست و.. در طول روز اهمیت می دهیم درباره گوش هم باید بدین گونه باشد اما به شرطی که پرده گوش سالم باشد . برخی افراد دارای مقدار زیادی از ترشحات هستند که طبیعی می باشد زیرا تولید چربی آنها زیاد می باشد و تعداد شستشوی گوش آنها زیادتر از معمول است .

هزینه ساکشن گوش

از آنجائیکه این درمان در مطب پزشک انجام می شود دارای هزینه پایین تری می باشد و جراحی محسوب نمی شود . برای انجام ساکشن گوش حتما به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید .

جرم گیری گوش از طریق ساکشن یکی از مورادی است که در مطب دکتر متخصص گوش و حلق و بینی انجام می شود.  برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با مطب دکتر سید جواد محمدی جراح بینی شماره های 22371346-22094160 تماس بگیرید یا برای مشاهده نمونه کارها و سوال از پزشک به اینستاگرام مراجعه کنید .

جرم گیری گوش درد دارد ؟

جرم گیری از طریق ساکشن دردی متوجه بیمار نمی کند و نیاز به بی حسی ندارد و در عرض چند دقیقه انجام می شود .

جرم گیری در خانه

یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید اینست که امکان جرم گیری در خانه وجود دارد ؟ در پاسخ باید گفت شستشوی روزانه گوش در خانه برای بهداشت گوش ضروری است اما جرم گیری تنها در مطب و توسط متخصص گوش و حلق و بینی باید انجام شود.

عوارض جرم گوش

در صورتی که جرم ها و ترشحات در گوش پاک یا شستشو نشود می تواند منجر به ایجاد قارچ در این ناحیه شود . همچنین ممکن است باعث ایجاد عفونت کانال خارجی گوش شود که بیماری بسیار جدی و خطرناک باشد .

علت سوت کشیدن گوش

یکی از سوالات بسیار شایعی که افراد می پرسند که علت سوت کشیدن گوش چیست ؟ این سوت کشیدن به دو گونه می باشد :

• در حالتی که فقط خود فرد متوجه این صدا می شود .

شایع ترین علت این وضعیت مشکلات شنوایی و استرس می باشد .در مواردی که هم فرد این صدا را می شنود و هم دچار گرفتگی در این ناحیه شده باشد به علت کاهش شنوایی می باشد . اگر تحت درمان قرار گیرد این مشکل برطرف می شود . در مواردی فرد به طور دائم سوت در گوش را می شنود بدون اینکه نوسان داشته باشد و در برخی موارد به صورت سینوسی می باشد که مانند ضربان قلب در بعضی مواقع شنیده می شود . این مشکل را باید جدی تر در نظر گرفت .

• زمانی که هم بیمار و هم پزشکی که گوش را معاینه می کند متوجه این صدا می شود. در این صورت مشکل جدی می باشد و ممکن است وجود تومور در سرو گردن باشد و نیاز به درمان دارد .

سوت کشیدن گوش و کمبود ویتامین

کمبود ویتامین خصوصا زینک و روی هم در میزان شنوایی تاثیر دارد و هم در سوت کشیدن گوش تاثیر دارد .